August 2, 2012

המלחמה בצלוליט היא בידיים


מי אינו מכיר את הצלוליט? מראה עור לא חלק עם שקערוריות כמו בקליפת פרי הדר. כיצד ניתן לטפל בצלוליט?

מרבית הנשים סובלות מצלוליט עקשן, לא נעים למראה. טיפול בעיסוי הינו אחת מהדרכים היעילות לטיפול בצלוליט. עיסוי מסייע בגיהוץ ופינוי כיסי שומן בשרירים ובשכבת ההיפודרמיס התת עורית אל מחזור הדם והלימפה.
 
צלוליט נגרם משקיעה לא הומוגנית של שומן תת עורי, היפודרמיס. שומן שוקע במרווחים שבין רקמות רכות תת עוריות שאינם נמצאות בגובה אחיד, כך נוצרים בעור גלים, מכתשים וגבעות. באותם אזורים נכלאים נוזלים בין תאיים באותן רקמות. אלה "מדללים" את הפסולת וזה מעצים עוד יותר את המראה הלא נעים. אזורי הכליאה משפיעים על זרימת דם, זו נחלשת , הזנת הרקמות נפגמת, נפגמת הגעת הורמונים המיועדים לעודד פינוי שומן לדם ופינוי פסולת לימפה נפגם גם הוא. 

עיסוי נועד לשפר את המטבוליזם של הרקמות באזור הצלוליט, לשחרר שומנים ונוזלים כלואים ולהקל על פינוי רעלים ונוזלים עודפים מהאזור הנגוע לבלוטות הלימפה.
 
צלוליט נגרם כתוצאה מנטייה תורשתית, לאחר הריון, לאחר שינויים קיצונים במשקל או כתוצאה מפינוי לקוי של פסולת ברקמות.
נשים בהריון מתחזקות תוך הצטברות שומן בירכיים. לאחר השמנה משמעותית, מגיעה דיאטת כאסח. לאחר הרזייה באה שוב עלייה במשקל. תוך כדי רכבת הערים הזו מצטברים שומנים באיזורי כליאה ומעגל השוטה נוצר. דיאטות כאסח כבר לא עוזרות למגר את מרבצי השומן והנוזלים הכלואים. רעלים ופסולת נכלאים גם הם במרווחים הבין תאיים ומעצימים את המראה הגלי של העור.

למה דווקא נשים? מבנה קולגן העור והקשרים השומניים בהיפודרמיס לרקמת השרירים אצל גברים הוא רישתי אופקי ואילו אצל הנשים הוא תאי, ניצב. המבנה הניצב מקל על שקיעת שומן ויצירת מבני כליאה ברקמות התת עוריות, קרי, שרירים.

חברות קוסמטיקה מציעות מגוון פתרונות לצלוליט. תכשירים המיועדים למריחה על העור מיועדים לסילוק תאים מתים וריענון מראה עור, לחדור את שכבות העור עד להיפודרמיס ולהמיס את הצלוליט. חדירות העור למולקולות של תכשירי הקוסמטיקה היא מוגבלת והמלחמה בצלוליט בדרך זו היא מלחמה עם כישלון ידוע מראש. השומנים לא נמסים ומתפנים אבל, הכסף בארנק ללא ספק נעלם.
 
טיפול יעיל בצלוליט מתבסס על פעילות גופנית, תזונה נכונה ועיסויים!
האצת מחזור הדם, תנועת השרירים והרקמות בשילוב עם תזונה דלת רעלים הם המפתחות להצלחה. טיפול חיצוני בעיסוי המאיץ את מחזור הדם באיזורים הנגועים בצלוליט, שמנים אתריים, חימום לוקלי ועיסוי באבנים חמות בשילוב חיכוך וטיפול רקמות עמוק או לימפטי, מפחית בהדרגה את  התרחבות תאי השומן והצטברות נוזלים ומקל את פינוי השומן והפסולת אם במחזור הדם ואם במסלול הלימפה. כל זאת, בשילוב עם פעילות גופנית ואורח חיים נכון.

אני ממליץ על פעילות גופנית מתונה כגון הליכה למשך שלושים דקות לכל הפחות, יום כן, יום לא, לסירוגין. דיאטנים ונטורופטים ממליצים על הוצאת מוצרי חלב מהתזונה. כמוכן מומלצת הפחתת צריכה של פתוגנים ורעלים קרי, הימנעות מעישון. מומלצת אכילת מזון בריא עשיר בירקות עלים ירוקים ופירות טריים, דגנים מלאים ושמנים בכבישה קרה, שמן זית והמלצה אישית שלי, שמן מרווה מרושתת עשיר באומגה 3 ונוגדי חימצון.

אני ממליץ על טיפול בעיסוי אחת לשבוע באופן סדיר.

להיוועצות,  צרו קשר עם דרור בטלפון 052-6954600 או דרך האתר
www.magayad.com



הכותב: דרור בוקאי
Medical Massage Therapist
dror@magayad.com
 052-6954600

3 comments:

  1. קיימים גם טיפולים בלייזר, גלי קול ובגלי רדיו עם עדויות טובות. מומחים לדבר מוזמנים להעיר את עיננו בהארות לבלוג זה

    ReplyDelete
  2. ישנם כמה שיטות שונות לטיפול בhttp://xn--9dbgcblb2b7a.com/ שכול אחת מהן מתבססת על מכשירים וטכנולוגיה שונה
    והמומלצות שבהן LPG . מזוטרפיה.בלה קונטור.דרמסוניק.אקסנט.VELA SMOOT .TRI ACTIVE.ואולטרא שייפ
    שבחלקם ניתן לטפל גם בהצרת היקפים

    ReplyDelete
  3. תודה על פוסט מאוד מעניין - ממליץ מאוד על
    עיסוי הוליסטי

    ReplyDelete

Followers